Av bettansbalkong - 1 augusti 2017 00:28

....första dagen efter semestern rullat undan. Jag hittar inte saker, jag har glömt vad jag var. Jag har mest letat efter saker och fixat med mail hela dagen. Måste hitta en tidning som jag utgår ifrån när det gäller min nulägesrapport. Var har jag gjort av allting. Ej på jobbet och ej hemma. Fortsatt letning i morgon. I övrigt ska jag försöka ta tag i Viktväktarna igen. Det kan gå. God natt//E

Av bettansbalkong - 27 juli 2017 21:45

.......jag tog bort det. God natt//E

Av bettansbalkong - 21 juli 2017 05:48

. ...på resa. Till Mariestad och i trakten intill. I Lyrestad bodde vi på pensionat Åsgården. Vi hyrde även cyklar där. Mycket fint ställe med jättetrevliga ägare och värdar för stället. God mat serverades 2 ggr/dag. Vi cyklade längd Göta kanal i två härliga dagar. Det var toppenväder bägge dagarna och vi fick uppleva en underbar vacker natur längs kanalen. Ena dagen cyklade vi mot Vänern till Skötorp andra dagen mot Vättern och Töreboda. Fina stopp längs vägen med både slussar och loppisar. Idag åker vi hem. Först ska vi förbi sonen i örebrotrakten och jag får träffa min älskade Ester. Som jag sitter här och längtar....Klockan är 5.44 Jag har mina vanliga vakentider här. Skriver och jag en galen fluga som surrat runt hela natten. God morgon//E

Av bettansbalkong - 16 juli 2017 22:14

.....får väl skylla på semester. 14 dagar har bara försvunnit. Denna vecka ska vi cykla med goda vänner vid Göta kanal. Få se om knät håller och om hjärtat håller när min panikångest för bilresan dit och därifrån träder in. Idag har vi alla fall firat min kusins fru på 70 årsdagen. Mor var med. Det är alltid så trevligt att träffa den släkten.
God natt//E

Av bettansbalkong - 6 juli 2017 07:24

....tåget och hämta älskade ungen. God morgon//E

Av bettansbalkong - 4 juli 2017 23:17

.....det känns som jag behöver göra massor i huset, i trädgården, med min vikt och med mitt inre och en massa annat. Vi har i alla fall gjort en spaljé till honungsrosen maken och jag. Vi har vart i Gävle söndag till måndag. Det var en härlig och välbehövlig utflykt. Vi gick en del i stan till min gamla skola Högskolan i Gävle. Kul att återse skolan. Sist jag var där var 2004, när jag gick en kurs, sociologisk teori. Hade en tanke då att plugga vidare. Ja det var i alla fall kul att vara där. Mycket var sig likt men också mycket nytt. Nya byggnader. Nu är det god natt här. Ska väl sova ett par timmar sedan är jag vaken ett par gånger under natten. Det har hållit på så nu ett år ungefär. Det är östrogenbristen. God natt//E

Av bettansbalkong - 25 juni 2017 02:20

.....att gå och lägga mig. Klockan är snart halv tre och det ljusnar ute. Katterna springer omkring och musiken i afton har gett mig kraft. Musik är balsam för själen. Musik kan göra så mycket gott för en. Nu borde man sova, men vem kan det. Godnatt// E

Av bettansbalkong - 21 juni 2017 22:53

....så vackert på instagram: Jag fångar och sparar ljusets längsta dag....Så vackert och hon hade lagt ut en vacker bild.
Jag själv skriver en slags nulägesrapport om hur äldre har det i vårt land. Bara tabeller och statistik duger. Jag mår illa av det och jag begriper inte varför jag ska göra det. Det är en gåta. God natt//E

Utposten från balkongen symboliserar mina ytterst små språng eller flykter i mina livsrum och allt det andra i dem som lett mig ändå hit.....